Een nieuwe categorie creëeren om jezelf te onderscheiden is geen eenvoudige uitdaging. Toch meen ik dat de online beleggingsbank Binckbank in dit opzet meer dan geslaagd is. Beleggen was voorheen vooral een zaak van de grote banken die torenhoge transactiekosten aanrekenden en de potentiële, beginnende belegger weinig ruimte lieten om zelf te ondernemen. Bovendien moest je altijd bij je grootbank terecht tijdens de kantooruren en had je als werknemer hier niet of nauwelijks de mogelijkheden toe. Binckbank moest een onderscheidende categorie creëeren met een sterk toegevoegde waarde wilde het meespelen op de financiële markt. Hoe kreeg het dit voor elkaar?
Binckbank is een bank met slechts 1 filiaal op de Keyserlei te Antwerpen maar focust zich primair op haar online platform waar de belegger 24u per dag kan inloggen om snel en efficiënt zijn effecten portefeuille te kunnen raadplegen en in real time steeds de meest recente koersen kan volgen. De bank is zeer helder en open in haar communicatie naar nieuwe potentiële klanten en zorgt dat bestaande klanten op een transparante, klare wijze hun effecten portefeuille zelf kunnen beheren volgens hun eigen visie en kennis van de markt. Bovendien kan je elke werkdag tot 22uur telefonisch contact opnemen met de bank voor al je vragen. Dit alles geeft een enorme meerwaarde naar klanten die beleggen zelf willen beleven en hun eigen weg zoeken in de financiële wereld. Binckbank koos voor een nieuwe categorie om zich te onderscheiden van de grootbanken en slaagde hier tot nu toe zeer zeker in. De bank heeft de ambitie om de grootste online belegginsbank van Europa te worden en beheert momenteel een vermogen van 11,4 miljard €.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten